Dofinansowanie części kosztów wynagrodzeń pracowników dla mikroprzedsiębiorców, małych i średnich przedsiębiorców (art.15zzb) - zakończony nabór

Print Drukuj
logotypy UE w ramach Tarczy antykryzysowej

Uwaga! 10 czerwca 2021 r. zakończony został nabór wniosków w ramach tej formy wsparcia.

Uwaga!
Usługa realizowana jest wyłącznie przez Powiatowe Urzędy Pracy.

Dofinansowanie lub rezygnacja z dochodzenia odsetek przy zwrocie dofinansowania wykorzystanego niezgodnie z przeznaczeniem stanowią pomoc publiczną mającą na celu zaradzenie poważnym zaburzeniom w gospodarce, o której mowa w Sekcji 3.10 Komunikatu Komisji – Tymczasowe ramy środków pomocy państwa w celu wsparcia gospodarki w kontekście trwającej epidemii COVID-19 (Dz. Urz. UE C 340 I/1 z 13.10.2020 r.). Numer programu pomocowego dla tej formy wsparcia to SA.56922(2020/N).

Wsparcie w ramach art. 15zzb będzie realizowane do końca czerwca 2021 r., przy czym wnioski będą mogły być składane nie później niż do 10 czerwca 2021 r.

Dofinasowanie części kosztów wynagrodzeń pracowników oraz należnych od tych wynagrodzeń składek na ubezpieczenia społeczne udzielane jest na okres nie dłuższy niż 3 miesiące.  Powyższe oznacza m.in., że w sytuacji gdy przedsiębiorca otrzymał dofinansowanie przez okres trzech miesięcy w 2020 r., to nie może ponownie skorzystać z analogicznego wsparcia w 2021 r.

Załączniki

UWAGA: Poniższe załączniki to formularz rozliczeniowy w formatach docx oraz pdf. Formularz jest wspólny dla rozliczeń w ramach art. 15zzb, 15zze oraz 15zze2.
Informacje o publikacji dokumentu


Informacja o naborze wniosków na udzielenie dofinansowania części kosztów wynagrodzeń pracowników oraz należnych od tych wynagrodzeń składek na ubezpieczenia społeczne dla mikroprzedsiębiorcy, małego i średniego przedsiębiorcy

Print Drukuj
Powiatowy Urzędu Pracy w Sieradzu ogłasza nabór wniosków o dofinansowanie części kosztów wynagrodzeń pracowników oraz należnych od tych wynagrodzeń składek na ubezpieczenie społeczne w ramach tzw. „tarczy antykryzysowej" na podstawie art. 15 zzb ustawy z dnia 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem
i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych (Dz. U. poz. 374, z późn. zm.)

TERMIN NABORU WNIOSKÓW
nabór ciągły
 
!!! WAŻNE !!!!
Przed wypełnieniem i złożeniem wniosku należy zapoznać się z „Zasadami ubiegania się o udzielenie dofinansowania części kosztów wynagrodzeń pracowników oraz należnych od tych wynagrodzeń składek na ubezpieczenia społeczne dla mikroprzedsiębiorcy, małego i średniego przedsiębiorcy". Wszystkie niezbędne dokumenty do pobrania znajdziesz TUTAJ
Przedsiębiorca nie może otrzymać dofinansowania w części, w której te same koszty prowadzenia działalności gospodarczej zostały albo zostaną sfinansowane z innych środków publicznych. W sytuacji, gdy przedsiębiorca skorzystał ze zwolnienia z opłacania składek odprowadzanych do ZUS, nie może otrzymać dofinansowania w części dotyczącej składek na ubezpieczenia społeczne. Może natomiast otrzymać dofinansowanie części kosztów wynagrodzeń pracowników.
 
Wniosek o dofinansowanie przedsiębiorca składa do powiatowego urzędu pracy, właściwego ze względu na miejsce prowadzenia działalności gospodarczej. Preferowaną formą złożenia wniosku jest przekazanie go w postaci elektronicznej poprzez platformę praca.gov.pl. Złożenie wniosku wraz załącznikami i umowy poprzez platformę praca.gov.pl, po opatrzeniu ich kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem zaufanym, pozwoli na sprawną obsługę sprawy. Wniosek na platformie jest dostępny tutaj.
 
Skompletuj wymagane załączniki do wniosku w postaci elektronicznej, zwracając uwagę aby wielkość pojedynczego dokumentu nie była większa niż 1 MB:
  • załącznik nr 1 - formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomocy rekompensującą negatywne konsekwencje ekonomiczne z powodu COVID-19;
  •  umowa o wypłatę dofinansowania części kosztów wynagrodzeń pracowników oraz należnych od tych wynagrodzeń składek na ubezpieczenie społeczne w przypadku spadku obrotów gospodarczych w następstwie wystąpienia COVID-19  wraz z klauzulą informacyjną dot. przetwarzania danych osobowych ;
  • 15 zzb DEFS kalkulator – wykaz pracowników uprawnionych do świadczeń (wypełniasz obowiązkowo zakładki obroty i dofinansowanie umów o pracę oraz zakładkę  dofinansowanie umów zleceń, o pracę nakładczą – jeżeli dotyczy);
  •  kopię pełnomocnictwa w formacie jpg, png lub pdf – jeżeli dotyczy.
!!! UWAGA !!!
Wszystkie wymagane załączniki składane do wniosku wypełnianego i wysyłanego elektronicznie przez platformę praca.gov.pl opatrywane są wspólnym kwalifikowalnym podpisem elektronicznym lub podpisem zaufanym w związku z powyższym nie należy ich już podpisywać odręcznie.


Dopuszcza się również złożenie wniosku w formie papierowej poprzez wrzucenie podpisanego kompletu dokumentów  do skrzynki podawczej, znajdującej się na parterze w wejściu na salę obsługi osób bezrobotnych - Plac Wojewódzki 3 w Sieradzu.

Wniosek można również przesłać za pośrednictwem poczty.

Komplet dokumentów w przypadku składania wniosku w formie papierowej:
  1. wniosek o udzielenie dofinansowania części kosztów wynagrodzeń pracowników oraz należnych od tych wynagrodzeń składek na ubezpieczenia społeczne w przypadku spadku obrotów gospodarczych w następstwie wystąpienia COVID-19 – wypełnij go i podpisz czytelnie;
  2. umowa o wypłatę dofinansowania części kosztów wynagrodzeń pracowników oraz należnych od tych wynagrodzeń składek na ubezpieczenia społeczne w przypadku spadku obrotów gospodarczych w następstwie wystąpienia COVID-19 - czytelnie podpisz 1 egzemplarz umowy  o wypłatę dofinansowania i klauzulę informacyjną o przetwarzaniu danych osobowych,
  3. formularz pomocy publicznej -Załącznik Nr 1 do wniosku – wypełnij go i podpisz,
  4. 15 zzb DEFS kalkulator - po wypełnieniu wydrukuj i dołącz do wniosku wszystkie kalkulatory.
  5. Kopia pełnomocnictwa – jeżeli dotyczy.
Komplet w/w dokumentów złóż w zamkniętej kopercie, najlepiej formatu A-4 w siedzibie Powiatowego Urzędu Pracy w Sieradzu, Plac Wojewódzki 3, 98-200 Sieradz lub prześlij za pośrednictwem poczty.
 
1. Przedsiębiorca jest zobowiązany do powiadomienia Urzędu Pracy o każdej zmianie okoliczności mających wpływ na wysokość wypłacanego dofinansowania, w terminie 7 dni roboczych od dnia uzyskania informacji o jej wystąpieniu.
2. Przedsiębiorca jest obowiązany do utrzymania w zatrudnieniu pracowników objętych Umową przez okres dofinansowania i do udokumentowania powyższego, jak również do udokumentowania  prawidłowości wydatkowania otrzymanego dofinansowania, w terminie 30 dni po zakończeniu okresu dofinansowania.
 
Obowiązują jedynie wzory dokumentów znajdujące się TUTAJ oraz na platformie praca.gov.pl
Informacje o publikacji dokumentu