Powiatowy Urzędu Pracy w Sieradzu ogłasza nabór wniosków o dofinansowanie części kosztów wynagrodzeń pracowników oraz należnych od tych wynagrodzeń składek na ubezpieczenie społeczne w ramach tzw. „tarczy antykryzysowej" na podstawie art. 15 zzb ustawy z dnia 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem
i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych (Dz. U. poz. 374, z późn. zm.)
i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych (Dz. U. poz. 374, z późn. zm.)
TERMIN NABORU WNIOSKÓW
nabór ciągły
!!! WAŻNE !!!!
Przed wypełnieniem i złożeniem wniosku należy zapoznać się z „Zasadami ubiegania się o udzielenie dofinansowania części kosztów wynagrodzeń pracowników oraz należnych od tych wynagrodzeń składek na ubezpieczenia społeczne dla mikroprzedsiębiorcy, małego i średniego przedsiębiorcy". Wszystkie niezbędne dokumenty do pobrania znajdziesz TUTAJ
Przedsiębiorca nie może otrzymać dofinansowania w części, w której te same koszty prowadzenia działalności gospodarczej zostały albo zostaną sfinansowane z innych środków publicznych. W sytuacji, gdy przedsiębiorca skorzystał ze zwolnienia z opłacania składek odprowadzanych do ZUS, nie może otrzymać dofinansowania w części dotyczącej składek na ubezpieczenia społeczne. Może natomiast otrzymać dofinansowanie części kosztów wynagrodzeń pracowników.
Wniosek o dofinansowanie przedsiębiorca składa do powiatowego urzędu pracy, właściwego ze względu na miejsce prowadzenia działalności gospodarczej. Preferowaną formą złożenia wniosku jest przekazanie go w postaci elektronicznej poprzez platformę praca.gov.pl. Złożenie wniosku wraz załącznikami i umowy poprzez platformę praca.gov.pl, po opatrzeniu ich kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem zaufanym, pozwoli na sprawną obsługę sprawy. Wniosek na platformie jest dostępny tutaj.
Skompletuj wymagane załączniki do wniosku w postaci elektronicznej, zwracając uwagę aby wielkość pojedynczego dokumentu nie była większa niż 1 MB:
- załącznik nr 1 - formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomocy rekompensującą negatywne konsekwencje ekonomiczne z powodu COVID-19;
- umowa o wypłatę dofinansowania części kosztów wynagrodzeń pracowników oraz należnych od tych wynagrodzeń składek na ubezpieczenie społeczne w przypadku spadku obrotów gospodarczych w następstwie wystąpienia COVID-19 wraz z klauzulą informacyjną dot. przetwarzania danych osobowych ;
- 15 zzb DEFS kalkulator – wykaz pracowników uprawnionych do świadczeń (wypełniasz obowiązkowo zakładki obroty i dofinansowanie umów o pracę oraz zakładkę dofinansowanie umów zleceń, o pracę nakładczą – jeżeli dotyczy);
- kopię pełnomocnictwa w formacie jpg, png lub pdf – jeżeli dotyczy.
!!! UWAGA !!!
Wszystkie wymagane załączniki składane do wniosku wypełnianego i wysyłanego elektronicznie przez platformę praca.gov.pl opatrywane są wspólnym kwalifikowalnym podpisem elektronicznym lub podpisem zaufanym w związku z powyższym nie należy ich już podpisywać odręcznie.
Dopuszcza się również złożenie wniosku w formie papierowej poprzez wrzucenie podpisanego kompletu dokumentów do skrzynki podawczej, znajdującej się na parterze w wejściu na salę obsługi osób bezrobotnych - Plac Wojewódzki 3 w Sieradzu.
Wniosek można również przesłać za pośrednictwem poczty.
Komplet dokumentów w przypadku składania wniosku w formie papierowej:
- wniosek o udzielenie dofinansowania części kosztów wynagrodzeń pracowników oraz należnych od tych wynagrodzeń składek na ubezpieczenia społeczne w przypadku spadku obrotów gospodarczych w następstwie wystąpienia COVID-19 – wypełnij go i podpisz czytelnie;
- umowa o wypłatę dofinansowania części kosztów wynagrodzeń pracowników oraz należnych od tych wynagrodzeń składek na ubezpieczenia społeczne w przypadku spadku obrotów gospodarczych w następstwie wystąpienia COVID-19 - czytelnie podpisz 1 egzemplarz umowy o wypłatę dofinansowania i klauzulę informacyjną o przetwarzaniu danych osobowych,
- formularz pomocy publicznej -Załącznik Nr 1 do wniosku – wypełnij go i podpisz,
- 15 zzb DEFS kalkulator - po wypełnieniu wydrukuj i dołącz do wniosku wszystkie kalkulatory.
- Kopia pełnomocnictwa – jeżeli dotyczy.
Komplet w/w dokumentów złóż w zamkniętej kopercie, najlepiej formatu A-4 w siedzibie Powiatowego Urzędu Pracy w Sieradzu, Plac Wojewódzki 3, 98-200 Sieradz lub prześlij za pośrednictwem poczty.
1. Przedsiębiorca jest zobowiązany do powiadomienia Urzędu Pracy o każdej zmianie okoliczności mających wpływ na wysokość wypłacanego dofinansowania, w terminie 7 dni roboczych od dnia uzyskania informacji o jej wystąpieniu. 2. Przedsiębiorca jest obowiązany do utrzymania w zatrudnieniu pracowników objętych Umową przez okres dofinansowania i do udokumentowania powyższego, jak również do udokumentowania prawidłowości wydatkowania otrzymanego dofinansowania, w terminie 30 dni po zakończeniu okresu dofinansowania. |
Obowiązują jedynie wzory dokumentów znajdujące się TUTAJ oraz na platformie praca.gov.pl