Kandydaci mogą zgłaszać się do Komendy Powiatowej Policji w Sieradzu przy ul. Sikorskiego 2 codziennie w godz. 7.30-15.30 oraz w pierwszy czwartek miesiąca tzw. „Doborowy czwartek" w godz. 7.30–16.00. Szczegółowe informacje można uzyskać również pod numerem tel. 47 845-14-16, 47 845-17-09. Wszystkie osoby zainteresowane pracą w szeregach Policji aktualnie mają możliwość złożenia dokumentów niezbędnych do rozpoczęcia rekrutacji i uzyskają pomoc w ich wypełnieniu. Uzyskają również informację o procedurze rekrutacyjnej wraz z poszczególnymi jej etapami. Osoby, które skontaktują się z sieradzka komendą, uzyskają informacje o zakresie działania i pracy poszczególnych pionów formacji.
SŁUŻBĘ W POLICJI MOŻE PEŁNIĆ:
- obywatel polski o nieposzlakowanej opinii;
- który nie był skazany prawomocnym wyrokiem sądu za przestępstwo lub przestępstwo skarbowe;
- korzystający z pełni praw publicznych;
- posiadający co najmniej średnie wykształcenie;
- posiadający zdolność fizyczną i psychiczną do służby w formacjach uzbrojonych, podległych szczególnej dyscyplinie służbowej, której gotów jest się podporządkować;
- dający rękojmię zachowania tajemnicy stosownie do wymogów określonych w przepisach o ochronie informacji niejawnych.
Co daje Ci służba w Policji:
- stabilne zatrudnienie;
- wynagrodzenie przed ukończeniem 26 roku życia ok. 4000 złotych netto, po ukończeniu 26 roku życia ok. 3600 złotych netto;
- możliwość uzyskania praw emerytalnych po przepracowaniu 25 lat;
- uzyskanie tytułu licencjata lub magistra podejmując studia w Wyższej Szkole Policji w Szczytnie (tryb stacjonarny lub niestacjonarny) na jednym z oferowanych kierunków: bezpieczeństwo wewnętrzne, kryminologia, zarządzanie, informatyka;
- adekwatnie do zainteresowań i realizowanych zadań uczestnictwo w kursach specjalistycznych (oferta obejmuje ponad 100 różnego rodzaju kursów) np.: minersko-pirotechniczny, doskonalących technikę prowadzenia pojazdu, taktyki i techniki przesłuchania, analizy kryminalnej, cyberprzestępczości;
- uczestnictwo w kursach językowych np. z języka angielskiego, języka rosyjskiego;
- uzyskanie nowych uprawnień i kwalifikacji: tytuł ratownika, uprawnienia stermotorzysty, uprawnienia instruktora taktyki i techniki interwencji, prawo jazdy kat. D, uprawnienia SEP, uprawnienia obsługi „dronów" i wiele innych.
Postępowanie kwalifikacyjne rozpoczyna się z chwilą złożenia przez kandydata do służby w Policji następujących dokumentów:
- podanie do Komendanta Wojewódzkiego Policji w Łodzi przyjęcie do służby w Policji;
- wypełniony kwestionariusz osobowy (część A i B) (KLIKNIJ)
- dokumenty potwierdzające posiadane wykształcenie i kwalifikacje zawodowe (kserokopie – oryginały dokumentów do wglądu), w przypadku wystawienia tych dokumentów w językach obcych – ich tłumaczenie;
- kserokopie świadectw pracy lub służby z poprzednich miejsc pracy lub służby (oryginały dokumentów do wglądu), jeżeli wcześniej kandydat do służby pozostawał w stosunku pracy lub służbie;
- książeczka wojskowa zawierającą wpis potwierdzający odbycie zasadniczej służby wojskowej lub przeniesienie do rezerwy