W ramach ww. programu jest możliwość ubiegania się o dofinansowanie do:
- zakupu sprzętu elektronicznego lub jego elementów i oprogramowania,
- utrzymania sprawności technicznej posiadanego sprzętu elektronicznego, zakupionego
w ramach programu „Aktywny samorząd", - uzyskania prawa jazdy,
- zakupu i montażu oprzyrządowania do posiadanego samochodu,
- zakupu wózka inwalidzkiego o napędzie elektrycznym,
- zakupu skutera inwalidzkiego o napędzie elektrycznym lub oprzyrządowania elektrycznego do wózka ręcznego,
- utrzymania sprawności technicznej posiadanego skutera lub wózka inwalidzkiego o napędzie elektrycznym,
- zakupu protezy kończyny, w której zastosowano nowoczesne rozwiązania techniczne,
tj. protezy co najmniej na III poziomie jakości, - utrzymania sprawności technicznej posiadanej protezy kończyny, w której zastosowano nowoczesne rozwiązania techniczne, tj. protezy co najmniej na III poziomie jakości.
- utrzymania aktywności zawodowej poprzez zapewnienie opieki dla osoby zależnej.
Wnioski należy składać do biura Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie, tj. 98-200 Sieradz, Plac Wojewódzki 3, II Piętro, pok. 206/207, do dnia 31.08.2021 roku.
Aktualne druki wniosków obowiązujące w bieżącym roku są dostępne na stronie internetowej PCPR: www.pcprsieradz.pl w zakładce – Dokumenty do pobrania – Aktywny samorząd.
Ponadto informujemy, iż jest również możliwość składania wniosków on-line przez platformę SOW – System Obsługi Wsparcia.
Procedury oraz szczegółowe informacje na temat programu pn. „Aktywny samorząd" dostępne są na stronie internetowej:
- Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Sieradzu: www.pcprsieradz.pl, korzystając z zakładki – Aktywny samorząd ),
- Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawności: www.pfron.org.pl
oraz pod numerem telefonu tel. 43 / 827 18 07, kontaktując się z pracownikiem PCPR.